Burmistrz Gminy i Miasta Lubomierz informuje, że w latach 2019 – 2021 realizowany jest projekt pn. „Lepszy start – rozwijanie kompetencji w Gminie Lubomierz” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej: Oś priorytetowa 10 Edukacja; Działanie: 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, Poddziałanie: 10.2.3 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT AJ.
Projekt realizowany jest w powiecie Lwóweckim na terenie miejsko-wiejskiej gminy Lubomierz i obejmuje on Szkołę Podstawową Lubomierz, Szkołę Podstawową Pławna oraz Zespół Szkół w Lubomierzu i ma na celu podniesienie kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności na rynku pracy u 95% uczniów w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnościami – poprzez realizację zajęć dodatkowych dla uczniów w każdej ze szkół, a także podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli.
W ramach projektu zaplanowano w Szkole Podstawowej w Pławnej:
zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe
● zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Cel: wzbogacenie słownictwa, poprawne komunikowanie się, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach ucznia, zwiększenie
motywacji do nauki języka;
● zajęcia rozwijające z języka niemieckiego
Cel: wzbogacenie słownictwa, poprawne komunikowanie się, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach ucznia, zwiększenie
motywacji do nauki języka;
● zajęcia rozwijające z języka angielskiego
Cel: wzbogacenie słownictwa, poprawne komunikowanie się, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach ucznia, zwiększenie
motywacji do nauki języka;
● zajęcia wyrównawcze z matematyki
Cel: uzupełnianie braków w wiadomościach z matematyki, kształtowanie umiejętności stosowania matematyki w praktyce, rozbudzenie zainteresowania przedmiotem
● zajęcia kreatywnego myślenia
Cel: motywowanie do samodzielnego, nowatorskiego wykonywania zadań, wykorzystywanie umiejętności logicznego myślenia
Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu
● Matematyka drogą eksperymentu
● Chemia metoda eksperymentu
● Geografia metoda eksperymentu
● Biologia metoda eksperymentu
● Fizyka metoda eksperymentu
● Przyroda metodą eksperymentu
Celem zajęć jest podniesienie efektywności kształcenia uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych w kontekście kształcenia kompetencji kluczowych.
Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
● zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne
Cel: rozwijanie kompetencji emocjonalnych, poprawienie zdolności komunikacyjnych, radzenia sobie z emocjami
Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych
● zajęcia rozwijające w zakresie informatyki
Cel: rozwijanie kompetencji w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz zainteresowań przedmiotowych
SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI:
● Kształtowanie umiejętności i właściwych postaw uczniów (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa)
Cel: zapoznanie z rolą doświadczeń i eksperymentu w nauczaniu. Pogłębienie wiedzy na temat innowacyjnych metod nauczania ukierunkowanych na kształtowanie kreatywności i innowacyjności wśród uczniów.
● Praca z uczniem z SPE,
Celem szkolenia jest diagnozowanie potrzeb, możliwości, i zainteresowań uczniów o specyficznych potrzebach, praca z uczniem z SPE.
● Obsługa urządzeń cyfrowych oraz sprzętu informatycznego, w tym mobilnego, zakupionego do szkół w ramach wsparcia EFS.
Cel: podniesienie kompetencji w zakresie wykorzystania technologii informatyczno-komunikacyjnych, oraz zwiększenie wykorzystania cyfrowych pomocy dydaktycznych
● Nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Cel: zapoznanie z nowymi metodami kształcenia , podniesienie kompetencji nauczycieli w celu uatrakcyjnienia form kształcenia.